خرید روغن موتور هایما

بهترین روغن موتور برای هایما

بهترین روغن موتور برای هایما

بدون تردید، روغن موتور یکی از پرکاربردترین و در عین حال تأثیرگذارترین سیالات خودرو است. وظیفه اصلی روغن موتور فراهم کردن محیطی کم اصطکاک و روان برای اجزای متحرک موتور و قطعات فلزی است. در واقع این مایع، با روانکاری قطعات و مسیرهای ارتباطی موتور، سبب می‌شود تا ساییدگی، خوردگی و تنش بین اجزا به حداقل برسد. این موضوع در پاکسازی، افزایش بازدهی و عملکرد بهینه موتور تأثیر فوق‌العاده زیادی دارد. درنتیجه انتخاب بهترین روغن موتور برای هایما و انواع خودروها، نقش تعیین کننده‌ای خواهدداشت.

ویژگی بهترین روغن موتور هایما

چنانچه قصد خرید روغن موتور هایما دارید، بهتر است به ویژگی‌ها و خصوصیات یک روغن موتور ایده‌آل توجه داشته باشید.

  • داشتن استاندارد و تأییدیه های رسمی :

ویژگی نخستی که یک روغن موتور باید داشته باشد، استاندارد و تأییدیه لازم در زمینه کیفیت است. به بیان ساده‌تر، روغن موتور مورد استفاده بایستی استانداردهایی نظیر API، رتبه بندی ACEA و تأییدیه OEM داشته باشد.

API، استاندارد انجمن نفت آمریکاست و شامل دوحرف است که حرف اول برای موتورهای دیزلی C و بنزینی S می‌باشد. حرف دوم نیز از حروف الفبا انتخاب شده است. هرچه این حرف از جایگاه بالاتری در میان حروف برخوردار باشد، یعنی کیفیت آن روغن موتور بهتر است. به‌عنوان مثال SN به‌عنوان یکی از بهترین روغن موتورهای بنزینی، از مواردی نظیر SA یا SH باکیفیت‌تر است.

روغن موتور مناسب هایما
  • اصالت و کیفیت اورجینال :

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بهترین روغن موتور برای هایما، اصل و شرکتی‌بودن آن است. در واقع یک روغن موتور باید اورجینال باشد، تا از کیفیت لازم و مطمن برخوردار باشد. بدین منظور توصیه می‌کنیم از مراکز معتبر و تخصصی لوازم یدکی هایما اقدام به تهیه روغن موتور نمایید.

  • ویکسوزیته مناسب :
    توجه به ویسکوزیته یا همان گرانروی، شاخص مهمی در کارایی روغن موتور است. ویسکوزیته درتعریف ساده بیانگر میزان غلظت و یا رقیق بودن روغن است. این عامل در شرایط آب و هوایی مختلف خصوصاً هوای سرد نقش مهمی در عملکرد خودرو دارد. در این راستا، روغن موتورهای سینگل گرید (تک رده) برای یک نوع آب و هوا مثلاً گرم یا سرد تهیه شده است. روغن موتورهای مولتی گرید (چند رده) نیز برای فصول مختلف سال یا به عبارتی چهارفصل ساخته شده اند.
  • نوع و برند روغن موتور :

روغن موتورها دارای انواع مختلفی هستند که هریک ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند. روغن موتورهای تمام سنتتیک به دلیل عملکرد فوق‌العاده، محافظت در برابر رسوبات، کارکرد در آب و هوای سرد و هزینه گران‌تر، از بهترین روغن موتورهای بازار است. روغن موتور نیمه سنتتیک و روغن موتورهای معمولی نیز در رتبه های بعدی قرار می‌گیرند.
از نظر مارک و برند سازنده روغن موتور نیز امروزه برندهای مختلف خارجی و داخلی با کیفیت در بازار وجود دارد. هرچند نمونه‌های تقلبی و غیراصل این روغن‌ها نیز با قیمت‌های پایین‌تر موجود است به منظور اطمینان از صحت نوع و برند مناسب بهترین روغن موتور برای هایما،. توصیه ما این است حتماً از خدمات کارشناسانه مراکز تخصصی لوازم یدکی هایما بهره‌مند شوید.

قیمت روغن موتور هایما

قیمت و هزینه خرید بهترین روغن موتور هایما به عوامل مختلفی نظیر بودجه مدنظر، برند سازنده و نوع آن بستگی دارد. به طور کلی روغن های خارجی به شرط اصل‌ بودن، از روغن‌های داخلی گران‌ تر هستند. البته برخی از روغن‌های داخلی از کیفیت بسیار مطلوب و رضایت‌ بخشی برخوردارند.

اما نکته ای که در این زمینه بسیار اهمیت دارد، آن است که یک روغن خوب و ممتاز به هیچ‌ وجه قیمت ارزان و نامعقولی ندارد! در نتیجه حتماً هنگام خرید، به محدوده قیمتی منطقی و مناسب روغن موتور، توجه و دقت داشته باشید.

بهترین روغن موتور برای هایما

مزایای روغن موتور خوب و با کیفیت هایما

از مهمترین مزایای انتخاب بهترین روغن موتور هایما می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاهش اصطکاک، سایش، فرسودگی و خوردگی قطعات
  • بهبود عملکرد موتور با روانکاری و روغن کاری اجزا
    • مؤثر در شتاب و چابکی خودرو و کاهش صدای موتور
  • جذب حرارت و خنک شدن موتور خصوصاً در شرایط دمایی بالا
  • کنترل و کاهش مصرف سوخت خودرو

لازم به ذکر است علائمی نظیر تغییرصدای نامتعارف همانند تق‌تق یا زوزه، از نشانه‌های روغن موتور نامرغوب است. احساس ارتعاش، لرزش و ضربه نیز از دیگر علائم حائز اهمیت ست. در صورت بروز و مشاهده این علائم و همچنین گذشت 6 ماه یا 5 هزار کیلومتر کارکرد، بهتر است به فکر معاینه و تعویض روغن موتور باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *