لنت اصلی

تشخیص لنت اصلی از تقلبی

تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی یکی از دغدغه های اصلی همه رانندگان است. از راننده های حرفه ای گرفته تا افرادی که تجربه چندانی در تعویض قطعات و لوازم یدکی خودرو ندارند. همه ما می‌دانیم که کیفیت و اصل بودن لنت ترمز، نقش بسیار مهمی در عملکرد سیستم ترمز دارد. در نتیجه، آگاهی و شناخت روش‌های تشخیص لنت اصلی از تقلبی نیز امری بسیار کاربردی است.

امروزه با فعالیت شرکت‌ های مختلف و عرضه لنت‌های بی‌کیفیت و مشابه بهترین مارک‌های لنت ترمز، تشخیص آن‌ها مهارتی ضروری است. در این مطلب قصد داریم تا مهمترین روش ها و شیوه‌های تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی را مورد بررسی قراردهیم. پس بی‌درنگ در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی های لنت اصلی و اورجینال

از جمله ویژگی های یک لنت خوب و اورجینال عبارتند از:

  • لنت شرکتی هایما ، از متریال و مواد باکیفیت ساخته شده است.
  • ظاهری یکدست، یکنواخت و نسبتاً نرم دارد.
  •  شیارهای لنت نیز در نهایت دقت و ظرافت طراحی و تولید شده است.
  •  پَخ زنی لبه ها و گوشه‌های لنت با دقت انجام شده است.
  • از لحاظ عملکردی نیز صدای آزاردهنده و نامتعارفی هنگام ترمزگیری ایجاد نمی کند.
  • پایداری و دوام خوبی داشته و در شرایط آب و هوایی مختلف کارایی بالایی دارد.
  • همچنین از طول عمر و قیمت مناسبی برخوردار است.
لنت اورجینال

چرا باید از لنت اصلی و اورجینال استفاده کنیم؟

قبل از آن‌که بخواهیم به روش‌های تشخیص لنت اصلی از تقلبی اشاره‌ کنیم، می‌خواهیم نگاهی به ضرورت استفاده از لنت‌ اصلی بیندازیم:

  • لنت با کیفیت و اورجینال در عملکرد و کارایی درست و صحیح ترمز، مهمترین نقش را دارد. به بیان ساده‌تر، بدون استفاده از لنت اصلی، امکان ترمزی مطمئن، کم نقص و بادوام میسر نخواهد بود.
  • لنت اصلی و اورجینال، از بروز بسیاری از مشکلات رایج در لنت و اجزای سیستم ترمز جلوگیری می‌کند. مواردی از قبیل زود تمام شدن لنت ترمز، داغ شدن لنت و درگیری شدن با دیسک ترمز.
  • لنت تقلبی علاوه بر امکان عملکرد ناقص و نامطئن، می تواند زمینه ساز بروز خسارت و ضررهای مالی شود.
  • لنت تقلبی به‌دلیل کیفیت و عملکرد نامناسب، نه‌تنها ترمز را مختل می‌کند؛ بلکه می‌تواند سبب آسیب‌ به بخش‌های دیگر خودرو شود.

همان گونه که مشاهده می کنید، استفاده از لنت اورجینال و اصل، امری حیاتی و مهم است. در این راستا آشنایی با روش‌های تشخیص لنت اصلی از تقلبی نیز بسیار حائز اهمیت است. موضوعی که در ادامه به معرفی و بررسی انواع آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش های تشخیص لنت اصلی از تقلبی

در این بخش به چندین و چند روش برای تشخیص لنت ترمز اورجینال از لنت تقلبی اشاره می کنیم. روش‌هایی که به‌کارگیری و استفاده از آن‌ها می‌تواند خیال شما را از بابت استفاده از لنت باکیفیت تاحدزیادی آسوده نماید.

  • بررسی جعبه و بسته بندی لنت ترمز

نخستین اقدام برای اطمینان از اصل بودن لنت ترمز، ارزیابی بسته بندی و کارتن یا جعبه لنت است. بسته بندی لنت های اصل معمولاً از کاغذ یا کارتن های باکیفیت و یکسدت می باشد. رنگ و همچنین فونت برند سازنده نیز باید مشابه با نمونه های اصلی باشد. وجود هرگونه اختلاف در فونت و نوشته ها یکی از روش‌های تشخیص آسان است. بسیاری از شرکت ها برای کاهش قیمت، توجه زیادی به این موضوع ندارند.

بندی لنت اصلی
  • آرم و نشان های تجاری نظیر هولوگرام

یکی دیگر از روش های تشخیص لنت اصلی از تقلبی، بررسی لوگو و هولوگرام ها است. لنت های شرکتی و اورجینال دارای لوگوی برجسته و دارای جوهر حساس به نور هستند. البته برخی از هولگرام‌ها امکان کپی‌برداری دارند؛ امااگر دقت کنید، همچنان اختلاف‌های قابل مشاهده‌ای با نمونه های اصلی خواهندداشت.

  • بررسی بارکد یا نشان های اصالت لنت

برخی از لنت ها، دارای بارکد و یا کد های تأییده هستند. این موادر به ویژه در لنت های تولید داخل قابلیت استعلام دارند. شما با بررسی بارکد یا نشان QR و همچنین ارسال کد تأییده می‌توانید از اصل‌بودن لنت خریداری شده، اطمینان حاصل‌نمایید.

  • بررسی مواد و متریال ساخته شده

لنت های اصل از مواد باتراکم و خوش ساخت استفاده می کنند. این ویژگی معمولاً بادست کشیدن روی سطح لنت قابل تشخیص می‌باشد. لنت اصل و باکیفیت معمولاً نرم و مرغوب است. این درحالی است که لنت های تقلبی معمولاً براده‌های آهن بیشتری و ظاهری غیریکنواخت، سفت و نسبتاً زبری دارند. علت آن نیز استفاده از مواد نامرغوب برای کاهش قیمت است.

  • بررسی رنگ قسمت پشتی لنت ترمز

برخی از شرکت های تولیدکننده لنت برای لنت های اورجینال از رنگ های به خصوصی استفاده می کنند. به عنوان مثال رنگ های طیف سبز نظیر سبز فسفری یا قهوه ای روشن و نظایر آن. لذا خوب است پیش از خرید لنت از مشخصات ظاهری خاص لنت خودروی خود نظیر رنگ پشت لنت آکاه شوید. این امر می توانید در تشخیص لنت اصلی از تقلبی به شما کمک خوبی نماید.

  • ارزیابی شیارها و حفره های لنت

در طراحی بسیاری از لنت ها برای کارایی بهتر از شیار استفاده می شود. مطابقت دادن و مقایسه این شیارها با لنت های اصلی می‌تواند در تشخیص لنت تقلبی نکته مهمی باشد. هرگونه تغییر در طراحی این شیارها از قبیل عرض شیار، طول و یا شکل آن، نشانه خوبی برای تشخیص است.

  • بررسی های فنی و عملکردی لنت ترمز

لنت های اصل و باکیفیت دارای طول عمر مناسب و همچنین سازگاری بالایی با سیستم ترمز هستند. در نتیجه در صورت زودتمام شدن لنت و همچنین بروز علائم خرابی لنت، می‌توان به تقلبی بودن آن پی برد. وجود صداهای نامتعارف و غیرعادی و همچنین بوی نامطبوع هنگام ترمزگیری از دیگر نشانه های مهم است. علائمی که علاوه بررسی بررسی ظاهری، از روش های کاربردی تشخیص لنت اصلی از تقلبی به‌شمار می‌رود.

  • قیمت خرید لنت ترمز

قیمت لنت ها باید منطقی و قابل قبول باشد. البته گران بودن لنت لزوماً به معنای اصل بودن آن نیست. اما ارزان بودن غیرعادی و همچنین قیت بسیار پایین لنت، می‌تواند نشانه‌ای از تقلبی بودن لنت باشد. چراکه لنت های اصل به دلیل استفاده از مواد و اجزای با کیفیت، قیمت منطقی و متناسبی دارند.

بهترین روش برای تهیه لنت ترمز اورجینال و شرکتی

علاوه‌بر شیوه‌های بیان‌شده برای تشخیص لنت اصلی از تقلبی، مشاوره‌ تخصصی و خرید از مراکزمعتبر، روشی مطمئن برای تهیه لنت است. مجموعه‌های معتبر و تخصصی لوازم یدکی هایما ، به دلیل فعالیت گسترده و سابقه بالا، مرجع خوبی برای مشاوره و خرید هستند. شما می توانید برای اطمینان از خرید لنت اصلی از خدمات این مجموعه استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *